PERNÍČKY



První perníčky, co jsem kdy pekla. Nikdy mi moc nechutnaly, všichni je vždycky měli tvrdé a říkali, jak se musí měsíc uležet :D Tak jsem ani neměla chuť je zkoušet. Letos jsem to vyzkoušet chtěla. Inspirovala jsem se receptem na blogu Nikolety z Raw daughter and mother a přetvořila jej na recept bezlepkový :) Povedly se skvěle, jsou měkké a výborné.

cca 50 ks
350  g rýžové mouky (hladké)
50 g kukuřičného škrobu
20 g perníkového koření
"vajíčko" - 3 pl mletého lněného semínka + 6 pl vody
10 g karobu/kakaa (pro barvu)
40 g kokosového cukru (šel by i třtinový)
1 čl (2 g) jedlé sody
60 g kokosového oleje
50 g agáve
100 ml vody 

+ poleva a) čokoláda, kakaové máslo
                 b) citrónová štáva + moučkový cukr



V jedné míse si smícháme veškeré suché ingredience. V druhé míse všechny mokré. Mokré začneme postupně přidávat k suchým a pořádně mícháme. Když nám těsto drží pěkně při sobě dáme těsto uležet do ledničky, nejlépe přes noc. Poté rozválíme plát, vykrajujeme tvary, jaké chceme. Dáme péct na 150 C na 15 minut. Po vychladnutí je můžete libovolně zdobit, já zvolila čokoládovou a citrónovou polevu s vlašskými oříšky. Polevu jsem dala na perníčky a když byla ještě mokrá posypala jsem je oříšky a nechala ztuhnout.




2 komentáře:

  1. Ahoj Maruško,chtěla jsem se zeptat jestli perníčky potřebují nějakou dobu odležet, nebo jestli jsou měkké skoro hned?

    OdpovědětVymazat
  2. Tak nevím, co jsem udělala špatně.. ale těsto potřebovalo omnoho více medu, oleje, vody... po odležení drobivé, nedalo se ani vyválet. :(

    OdpovědětVymazat

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com